Het Media Collectief is meer dan de som der delen

dinsdag 25 september 2018 - 12:31

Samen sta je sterker. Met die gedachte heeft een groep succesvolle zelfstandig ondernemers de handen ineengeslagen, om onder de naam Het Media Collectief vanuit één gezamenlijke locatie in Amsterdam hun activiteiten te verrichten.

De bedrijven die gezamenlijk Het Media Collectief vormen, zijn gepokt en gemazeld in de media- en entertainmentwereld. MP Management, The Talent Company, The Ambassadors of Entertainment en The Right Place, zijn al jaren succesvol in het proactief begeleiden van talent, het uitbouwen en exploiteren van merken en rechten, het creëren en produceren van evenementen en live- entertainment, en het bedenken en activeren van concepten in samenwerking met merken, media en retailers.

De gezamenlijke behoefte aan elkaars expertise, om vaker te kunnen klankborden en in te spelen op snel veranderende zaken in de media- en entertainmentwereld, leidde er toe dat Mijke Paehlig (MP Management), Frank Wisse (The Talent Company), Marc Hofstede (The Ambassadors of Entertainment) en René Smit (The Right Place) Het Media Collectief oprichtten.

“In een sterk veranderde markt is het bundelen van krachten, expertise en netwerken een goede manier om het talent dat wij vertegenwoordigen en de markt beter te kunnen bedienen. Wij kennen elkaar al jaren en hebben in de huidige markt dezelfde uitdagingen”, legt Hofstede uit.

Influencers
Door de bundeling van krachten ontstaat er één entiteit die een zeer omvangrijk portfolio van presentatoren, zangers, zangeressen, sprekers, influencers en sporters vertegenwoordigt. Zo werkt Het Media Collectief onder meer met bekende Nederlanders als Humberto Tan, Zoey Ivory, Luuk Ikink, Lieke van Lexmond, Jim Bakkum, Dave & Donny Roelvink, Lucia Rijker, Angela Groothuizen, Herman den Blijker en Miljuschka Witzenhausen. Daarmee richt Het Media Collectief zich op de complete media- en entertainmentmarkt.

“Door de combinatie van expertises kunnen wij in de verdere ontwikkeling van ons talent een nog grotere toegevoegde waarde leveren”, aldus Paehlig. “Zowel online en on-air als offline willen wij dé volwaardige partner zijn voor onze talenten en willen wij ons breed onderscheiden op het vlak van carrièreontwikkeling, distributie en omnichannel-gedreven creativiteit”, vult Smit aan.

Content en talent
Momenteel werkt Het Media Collectief aan nieuwe formats, concepten en samenwerkingen, en loopt een groot aantal van de talenten mee in landelijke, crossmediale campagnes. De combinatie van talent, media en merken zorgt voor nieuwe kansen voor Het Media Collectief. Wisse: “Talent is altijd in staat geweest om samen met relevante content een breed publiek aan te spreken. Met de snelheid waarmee social media zich ontwikkelt in de distributie van zowel aansprekende content als talent, zien we dat we hier een nog grotere, creatievere toegevoegde waarde kunnen leveren voor talenten, media en merken.”

Pluriformiteit
Doel van Het Media Collectief is om uit te groeien tot een managementcollectief dat leading is op alle terreinen waar talent in combinatie met aansprekende merken en media een rol spelen. Ook moet Het Media Collectief hét kantoor worden waar media en merken aankloppen voor onderscheidende partnerships, conceptontwikkeling en sponsorships. De pluriformiteit aan in-house expertise, ervaring en kennis kunnen elkaar zo versterken bij gezamenlijke activiteiten.

Hofstede: “We gaan er dan ook vanuit dat we op korte termijn nog meer aansprekende partijen zullen verwelkomen binnen het collectief.”