Jaaromzet Studio 100 bijna tien procent gegroeid

donderdag 03 mei 2018 - 11:58

Studio 100 heeft in 2017 een omzet van 176,2 miljoen euro gerealiseerd. Vergeleken met het jaar ervoor is dat een stijging van 9 procent. Het mediabedrijf verwacht dat de groei de komende 3 jaar zal toenemen.

De grootste omzet kwam van de pretparken van Studio 100. Die steeg met 1,5 procent naar 72,5 miljoen euro, wat een aandeel is van 41 procent. Hoogtepunten van 2017 waren de opening van Heidiland in Plopsaland De Panne, The Beach in Holiday Park en de K3 Weekends in de verschillende Plopsa-parken.

Studio 100 Benelux daalde in 2017 in omzet, maar steeg in rendabiliteit. De omzet bedroeg 61,1 miljoen euro, terwijl dat in 2016 69,8 miljoen euro was. Dat jaar was de omzet ‘historisch hoog’ dankzij onder andere de theatershow van K3 en K3 zoekt K3 in het najaar van 2015.

De internationale media-activiteiten van Studio 100 groeiden van 24,1 miljoen euro omzet in 2016 naar 49,2 miljoen euro omzet in 2017. Deze verdubbeling van de omzet werd gerealiseerd door een combinatie van groei door overnames en een organische groei. In februari nam Studio 100 het Duitse beursgenoteerde M4E AG over en in november het Amerikaanse Little Airplane Productions Inc.