Interview: Brink Verkeer wil met nieuwe app klanten nog beter bedienen

woensdag 07 februari 2018 - 11:35

Brink Verkeer is een one-stop-shop voor oplossingen buiten de hekken, van vergunningsaanvraag met mobiliteitsplan tot het verzorgen van het personeel. Het bedrijf wil met de uitrol van een nieuwe app klanten nog beter bedienen. Managing partner Frank Hommes en algemeen directeur Rudi van den Brink geven tekst en uitleg.

Wat is het precies voor app?
FH: “Met de app kunnen organisatoren van festivals in de omgeving live volgen welke borden geplaatst worden. Je checkt ze in op een gps-locatie. Als je inlogt op de bijbehorende omgeving, zie je een marker op de plek waar het bord staat, inclusief foto.”

En wat is daar het voordeel van?
RB: “De organisator is verantwoordelijk voor de plaatsing en moet voordat het festival begint controleren of alle borden wel goed staan. Maar dat neemt nogal wat tijd in beslag. Dankzij deze app hoeft hij de plaatsing niet fysiek te controleren. De markers geven aan of alle borden op de juiste plek staan.”

Wat is er nog meer handig aan?
FH: “Wijzigingen zoals verplaatste borden zijn direct zichtbaar in de app, wat belangrijk is voor de werkbaarheid en veiligheid. Verder worden borden ook weer uitgecheckt als ze weggehaald zijn. Daardoor zie je meteen of er niets is blijven staan.”

Waarom is de app ontwikkeld?
FH: “Ik kreeg in mei een telefoontje van een organisator. Hij zei dat volgens hem een paar borden niet goed stonden. Ik wilde aantonen dat ze wel goed stonden, maar kon dat niet omdat we beiden niet direct ter plaatse waren. Na enig nadenken hebben we toen deze oplossing bedacht. De app is samen ontwikkeld met Crew on Tour, een app-bouwer die gespecialiseerd is in digitale oplossingen in het festivallandschap.”

Is de app gratis?
RB: “Ja. Met deze extra service willen we ervoor zorgen dat onze klanten nog tevredener zijn dan ze al waren. Hij is trouwens heel gebruiksvriendelijk. Met twee drukken op de knop heb je al een volledig overzicht. Verder kan de app een reden voor andere partijen zijn om naar ons over te stappen. ”

Werken jullie zelf ook met de app?
RB: “Jazeker. Wij kunnen van tevoren markers plaatsen op de plekken waar de borden moeten komen te staan. De 'plaatsers' kunnen de borden vervolgens heel precies positioneren. Dat zorgt voor minder foutmarges, minder dan in een verkeerstekening.”

Is de app al in gebruik?
FH: “De afgelopen tijd hebben we hem uitgebreid getest en de kinderziektes eruit gehaald. Klanten waren tevreden en zagen de meerwaarde ervan in. De app wordt dit jaar uitgerold bij alle klanten en ingezet bij alle projecten – dit jaar alleen al honderden. Daarnaast werken we aan een licentiemodel voor het geval andere partijen deze app los van Brink Verkeer willen gebruiken.”