Lucien Brouwer benoemd tot Chief Consumer Officer RTL Nederland

vrijdag 08 december 2017 - 10:28

Lucien Brouwer treedt vanaf 8 januari toe tot de directie van RTL Nederland. Als Chief Consumer Officer is hij verantwoordelijk voor alle digitale consumentenplatforms, zoals RTL XL, Videoland en NLziet.

Met de komst van Brouwer wordt de consumentgerichte strategie van RTL Nederland en de doorontwikkeling van de positie van het bedrijf op de Nederlandse video-on-demand-markt op het hoogste niveau geborgd, staat in een verklaring.

“Ik kom oorspronkelijk uit de Telecomindustrie en met mijn overstap naar UPC Nederland/Ziggo ontdekte ik hoeveel energie ik krijg van het werken in entertainment”, zegt brouwer. “Dat is ook precies de reden dat ik bij RTL mijn carrière wil voortzetten. RTL heeft als oer-Nederlandse speler een sterke verbinding met de samenleving en de beste lokale merken.”

Sven Sauvé, CEO RTL Nederland: “Het is RTL’s ambitie om zijn video-on-demand-diensten in de Nederlandse markt snel en groots uit te bouwen en daarmee de lokale nummer één vod-aanbieder te blijven. Lucien heeft ervaring met het snel bouwen van consumentgerichte merken in een digitale omgeving. Dat hebben we op het hoogste niveau binnen RTL hard nodig om onze ambitieuze doelen te realiseren.”