AT Bookings zit dicht op de markt

vrijdag 20 oktober 2017 - 09:59

Het van oorsprong Haagse bedrijf AT Bookingsverhuisde naar Amsterdam om dichter op de markt te zitten en breidt het aantal urban-acts in zijn roster nu verder uit.

AT Bookings is een bedrijf dat constant evolueert” aldus Jeffrey de Graaff, sinds november 2016 general manager bij AT Bookings. “Het afgelopen jaar is er veel veranderd, te beginnen met de verhuizing van Den Haag naar Amsterdam. Daardoor zijn we een stuk zichtbaarder. Met AT willen we dicht op de markt zitten, kijken welke kansen er liggen op het vlak van de livecarrière van een artiest. Zo kunnen we een meerwaarde leveren en de positie van de artiest verstevigen. We willen kijken waar we een plusfunctie kunnen vervullen en zo meer bieden dan alleen boekingen. Daarvoor heb je specialisten nodig – mensen maken een organisatie. En die specialisten hebben we, ieder binnen zijn eigen genre. AT is een bedrijf dat zich altijd op vrijwel alle genres heeft ingezet, zoals livebands, artists, dj’s, urban & beats en social influencers. We zijn specialisten in live-entertainment.”

Unieke samenwerking

De verhuizing is slechts een van de vele veranderingen die AT Bookings de afgelopen tijd achter de rug heeft. Zo werden in september 2016 Cloud 9 en Anna Agency partner in AT Bookings, waarmee er een unieke samenwerking in de muziekindustrie ontstond, waarbij drie partijen met hun eigen specialisme hun kennis, kracht en kunde bundelden om zo de positie van AT Bookings op de Nederlandse en internationale markt verder uit te bouwen. En die samenwerking heeft zijn waarde direct bewezen, aldus De Graaff. “We maken veel gebruik van elkaars kennis en expertise, er is een hoge mate van synergie. Neem Jebroer als voorbeeld. Wij doen zijn boekingen, Cloud9 is zijn label. Er is weinig afstand tussen ons, waardoor we hem van beide kanten kunnen ondersteunen. Met Ronnie Flex gaan we nu naar Duitsland. Door betrouwbare contacten te delen kunnen we sneller handelen.”

Urban

Het aantal boekingen van urban artiesten heeft het afgelopen jaar een aanzienlijke groei doorgemaakt. En die groei zet door. “AT begon ooit met Mr. Polska en Ronnie Flex. We zijn op het juiste moment ingestapt, want het genre scoort nu in de hitlijsten en blijft zich ontwikkelen. Zo verzorgen we nu ook de boekingen van SFB, Josylvio en SBMG. Om mee te groeien en kwaliteit te kunnen blijven leveren, hebben we onlangs een nieuwe boeker aangetrokken: Jarmil Soe-Agnie.”

Momenteel scoort AT ook met rapper Jebroer. De Graaff: “Op het Amsterdam Dance Event lanceren we een nieuw concept rond Jebroer: Paranoia. Het wordt een avond met Jebroer en zijn freestyle- en hardstyle-vrienden. De komende jaren zal AT meer van dit soort artist owned concept events organiseren.”

Social influencers

Het centraal stellen van een artiest of persoonlijkheid komt ook terug in de keuze van AT Bookings om social influencers toe te voegen aan het roster. De Graaff: “Het viel ons op dat social influencers de sterren van nu en de toekomst zijn voor een jonge doelgroep. Dat levert boekingen op van presentaties en dagvoorzitterschappen tot workshops. Ook vanuit de b2b-markt is er interesse. Komend jaar gaan we kijken hoe we daarin verder kunnen groeien. Denk bijvoorbeeld aan professionele gamers, dat zijn de helden van gamers. Ook daar is een doelgroep voor.”