Activision Blizzard lanceert nieuwe afdeling consumentenproducten

donderdag 02 februari 2017 - 14:01

Activision Blizzard heeft de lancering aan van een nieuwe consumer products-afdeling aangekondigd. Tim Kilpin, de voormalige executive van Mattel en Disney, komt aan het hoofd te staan. De uitgever wil op deze manier consumenten nog meer betrekken bij de franchises en personages van Activision Blizzard.

De consumentenproductenteams van Activision Publishing, Blizzard Entertainment en King Digitals zullen onder de nieuwe afdeling vallen. Bobby Kotick, CEO Activision Blizzard:“Inspirerende speelmogelijkheden, competities en communities vormen de basis van al onze bezigheden. Het idee om het publiek onze franchises op nieuwe manieren te laten ervaren sluit daar naadloos op aan. Onder Tims leiding zullen we onze consumentenproductaanbiedingen naar hetzelfde, buitengewoon hoge niveau tillen als onze games, en de manieren transformeren waarop fans in hun dagelijkse leven verbinding maken met hun geliefde personages.”

Tim Kilpinwerkte eerder bij Mattel als directeur en chief commercial officer. Daarvoor was hij executive vicepresident voor Mattels Boys and Girls Division, waar hij verantwoordelijk was voor de wereldwijde merkstrategie, marketing, productontwerp en –ontwikkeling voor merken als Barbie, Hot Wheels en Monster High. Kilpin werkte ook bij The Walt Disney Company, waar hij sturing gaf aan wereldwijde cross-category franchiseplannen voor Disney Princess, Winnie the Pooh, Mickey Mouse en Pixar.