Razer introduceert BlackWidow Tournament Edition V2

donderdag 03 augustus 2017 - 09:37

Razer, het vooraanstaande lifestylemerk voor gamers, introduceert de BlackWidow Tournament Edition (TE) Chroma V2, hét gaming-toetsenbord voor e-sportspelers.

De Razer BlackWidow TE Chroma V2 is een compact mechanisch gaming-toetsenbord voor competitieve gamers die op zoek zijn naar optimale reactiesnelheden. Het toetsenbord is voorzien van de nieuwe Instant Trigger Technology (ITT) van Razer, en biedt gamers de hoogste reactiesnelheid binnen de branche. ITT maakt een einde aan alle vertraging tussen toetsaanslagen en zorgt voor een razendsnelle input van het toetsenbord naar het gaming-systeem.

De Razer BlackWidow TE Chroma V2 biedt gebruikers de keuze tussen de veelvuldig bekroonde groene, oranje en gele switches van Razer. De snelle en geruisloze gele switches sluiten aan op de behoeften van first person shooter (FPS)- en online multiplayer battle arena (MOBA)-games. Dankzij hun speciale ontwerp is er geen sprake van een voelbare hobbel of klik. De gele switches van Razer bieden een ongeëvenaarde reactiesnelheid met een actuatiepunt van 1,2 mm en 40 procent hogere snelheden dan standaard mechanische switches. De Razer BlackWidow TE Chroma V2 is getest tijdens uiterst intensieve gaming-sessies om een levensduur tot 80 miljoen toetsenaanslagen te waarborgen.

"De reactiesnelheid van gamers is voor een groot deel afhankelijk van hun apparatuur, of zij zich nu willen verzekeren van een headshot of uit zijn op ultieme combo's als team", zegt Min-Liang Tan, de medeoprichter en CEO van Razer. "Timing is van cruciaal belang. De Instant Trigger Technology van de BlackWidow TE Chroma V2 werkt optimaal samen met onze gele switches. Dankzij een uitgekiende combinatie van hardware en software biedt ons nieuwe toetsenbord de hoogste reactiesnelheid binnen de branche."

Het Razer BlackWidow TE Chroma V2-toetsenbord is ontwikkeld met het oog op draagbaarheid. Dit uit zich in een compacte indeling zonder numeriek toetsenbord en een afkoppelbare gevlochten USB-kabel. Een nieuwe magnetische en ergonomische polssteun zorgt voor optimaal comfort tijdens het gamen en kan worden losgekoppeld voor extra draagbaarheid.

Elke toets van de Razer BlackWidow TE Chroma V2 is voorzien van achtergrondverlichting die wordt ondersteund door Razer Chroma. Deze technologie maakt het mogelijk om gebruik te maken van aanpasbare verlichtingsfuncties die tussen apparaten kunnen worden gesynchroniseerd. Gamers kunnen kiezen uit 16,8 miljoen kleuren en legio effecten. Verder kunnen ze de instellingen aanpassen met het softwareplatform Razer Synapse en delen met miljoenen andere gebruikers van Razer-software via de Razer Chroma Workshop. De verlichtingsprofielen van Razer Chroma zijn daarnaast geïntegreerd in populaire games zoals Overwatch en Call of Duty.

De Razer BlackWidow Chroma TE V2 is per direct verkrijgbaar via RazerStore.com.