Talpa Network bundelt events, radio, tv, digital, social en e-commerce

vrijdag 24 november 2017 - 09:36

Talpa Network is de naam van het nieuwe, Nederlandse mediabedrijf dat de consument content aanbiedt via events, radio, tv, digital, social en e-commerce. Het nieuwe Talpa Network omvat onder meer JUKE, KIJK, 538, Veronica, SBS6, Sky Radio, Net5, Radio 10, SBS9. Wekelijks staan deze mediamerken in contact met in totaal 12,8 miljoen Nederlanders.

Voor de nieuwe e-commerce-tak is de basis gelegd met de overname van Emesa. Dit bedrijf, bekend van onder meer VakantieVeilingen, is in Nederland marktleider op het gebied van dynamic pricing in de vrijetijds-, retail- en reissector. Nederlandse content wordt bij Talpa Network de rode draad door alle media en activiteiten heen met als doel zowel de consument als de adverteerder meer te bieden.

John de Mol, oprichter van Talpa: “Het medialandschap en het mediagedrag van de consument veranderen. Op dit moment kunnen wij met een nieuw type mediabedrijf, Talpa Network genaamd, voorsorteren op de kansen die ons nog relevanter maken voor de kijkers, luisteraars en gebruikers van onze content. Wij geloven dat over alle kanalen heen content de driver is. Meer dan ooit kun je met content verhalen vertellen en mensen betrekken en verbinden, maar wel steeds meer op de tijd en plaats die de consument bepaalt. Daarom willen we altijd zichtbaar, hoorbaar en bereikbaar zijn.”

“Met dit lokale netwerk zijn wij waar en wanneer dat het beste uitkomt voor de consument. Daar geloven wij in en daar gaan wij de komende jaren ook substantieel in investeren. Het is misschien gek, maar niet minder waar: in dit land is Talpa het enige grote mediabedrijf dat volledig Nederlands is. Op basis van dat feit durf ik te beweren dat wij de markt als geen ander kennen.”