Verve lanceert ticketingplatform op basis van mond-tot-mondreclame

dinsdag 10 oktober 2017 - 11:27

Het Engelse softwarebedrijf Verve lanceert vandaag een platform dat kaartjes verkoopt via mond-tot-mondreclame. De startup heeft een financiering van 18,5 miljoen dollar binnengehaald en is geintegreerd in Paylogic. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.

Het idee van de app is dat fans exclusieve beloningen krijgen door kaarten voor evenementen te verkopen aan vrienden. Zo kunnen door middel van mond-tot-mondreclame meer kaarten worden verkocht voor evenementen, en worden de grootste fans ingezet als ambassadeurs. Zij worden daar mee beloond met bijvoorbeeld een VIP-beleving, meet & greet of gratis toegang tot evenementen. Evenementen en artiesten kunnen zo een sterkere band opbouwen met huidige fans en tegelijkertijd nieuwe fans bereiken. De ambassadeurs hebben tot op heden gezorgd voor een kaartverkoop van 500.000 tickets, aldus Verve.

Verve werd in 2014 opgericht en werkt momenteel samen met ongeveer 350 evenementen in meer dan 20 landen, zoals muziekfestivals, stadiontours, sportevenementen en andere live-evenementen. Klanten bestaan onder andere uit Live Nation, Benicassim, AEG en Nederlandse launching partners als Alda en Decibel. In Nederland is Verve de samenwerking aan gegaan met Paylogic.

Jan Willem van der Meer, CEO Paylogic: “We integreren graag met toonaangevende technologieën die onze klanten helpen meer fans te bereiken. Een combinatie van mond-tot-mondreclame door het platform van Verve met een naadloze kaartverkoop via Paylogic zorgt ervoor dat wij onze klanten het beste ambassadeursprogramma binnen de evenementenbranche kunnen aanbieden.”