Muziek10Daagse maakt comeback op de winkelvloer

dinsdag 10 oktober 2017 - 14:13

Een oude bekende keert dit najaar terug op de winkelvloer: de Muziek10Daagse. Twaalf jaar na de laatste editie maakt het event een comeback. De nieuwe Muziek10Daagse is een initiatief van brancheorganisatie NVER en vindt plaats van 9 tot en met 18 november. 

De Muziek10Daagse 2017 wordt branchebreed getrokken en richt zich niet alleen op de traditionele entertainmentretailer, maar ook op bijvoorbeeld bol.com en de winkels van MediaMarkt en Boekenvoordeel.

NVER-directeur Martin de Wilde: “We hebben weliswaar de bekende naam Muziek10Daagse weer van stal gehaald, maar we geven er wel een nieuwe draai aan. Dat doen we door het Nederlandse product centraal te stellen – muziek van eigen bodem dus. Er worden heel veel kwalitatief goede Nederlandse albums uitgebracht, die ook nog eens goed verkopen. De primaire insteek van de Muziek10Daagse zijn dus de Nederlandse en Nederlandstalige artiesten. We zijn van plan flink uit te pakken met een mediacampagne, we zorgen voor aandacht op de radio en bieden vanzelfsprekend het nodige POS-materiaal aan, zodat de retailers hun winkels feestelijk kunnen aankleden.”

Consumenten krijgen bij aanschaf van minstens 20 euro aan muziek een cadeaukaart ter waarde van 5 euro cadeau. De kaart moet online worden geactiveerd, waarna het tegoed binnen 24 uur op de kaart staat. Het bedrag is te verzilveren tot en met 31 januari 2018. 

Tijdens de Muziek10Daagse worden er diverse instores en overige activiteiten georganiseerd. De Wilde: “We hopen dat de Muziek10Daagse voor reuring zorgt en een positief effect heeft op de – voor de retailer zo belangrijke – laatste zes weken van het jaar.” 

In het komende nummer van Entertainment Business, dat deze week verschijnt, staat de NVER-directeur uitgebreid stil bij de Muziek10Daagse 2017.