OUTtv lanceert interactief tv-platform voor Europese LHBTI-gemeenschap

maandag 31 juli 2017 - 11:38

De tv-zender OUTtv komt met een nieuw interactief tv-platform voor de Europese LHBTI-gemeenschap. Het innitatief is een kruising tussen een on-demand-dienst en een datingsite.

OUTtv zet in september een nieuw video-on-demand-platform in de markt. In tegenstelling tot andere vod-diensten wordt het nog naamloze OUTtv-platform interactief. Gebruikers kunnen met elkaar in contact komen en informatie delen. Op basis van kijkgedrag, interesses en fysieke kenmerken kunnen zij naar matchende personen zoeken.

Het is volgens de zender de eerste keer dat tv-content met elementen van populaire dating-apps en social media-data worden gecombineerd. Voor OUTtv, dat maandelijks door meer dan 5 miljoen kijkers te ontvangen is, is het een volgende stap om de komende jaren nog meer mensen te bereiken en te verbinden.

CEO Marc Putman: “Eindelijk kunnen we straks direct, zonder tussenkomst van derde partijen, onze tv-programma’s verspreiden. Sterker nog, we kunnen dankzij onze gestapelde technologieën mensen onderling dichter bij elkaar brengen en zo ook LHBTI-filmmakers een mogelijkheid bieden om hun verhalen direct met onze achterban te delen.”

Een prijsmodel, alsook de naam van het nieuwe platform zijn nog niet bekendgemaakt. Geïnteresseerden kunnen zich via www.out.tv aanmelden om mee te werken aan de testfase van de nieuwe dienst.