538 lanceert nieuwe merkcampagne en website

woensdag 08 juni 2016 - 13:34

Deze week rolt 538 zijn strategie ‘The Beat Of The Moment’ verder uit. De strategie bestaat onder andere uit een doorvertaling van het thema ‘The Beat Of The Moment’ op radio, visual radio, web, tv, app en events. Verder wordt een merkcampagne gelanceerd met een brand film, videocommercials en diverse uitingen in online, outdoor en social.

Centraal in de campagne staat een ‘538 time stamp’, een tijdsaanduiding in de 538 typografie. Middels deze time stamp worden wow-momenten van luisteraars, dj’s en artiesten vastgelegd en gedeeld.

Verder is de 538-site is vernieuwd. Zo kan er tegelijkertijd content bekeken worden en geluisterd worden naar Radio 538 of een van de digitale themakanalen zoals de 538Top 40 en 538Dance Department. Het online platform bevat inlogservices en uitgebreide taggingtechnieken. Op deze manier wordt content op maat, gebaseerd op interesses en online voorkeuren, gerealiseerd. Deze maand staat het bètaplatform online en kunnen luisteraars hun feedback geven.

Menno Koningsberger, Algemeen Directeur 538Groep: “538 maakt een beweging van radiozender naar interactief muziekmerk met radio als kern. De campagne die wij samen met BSUR hebben doorontwikkeld maakt onderdeel uit van de strategie van 538. We geven hiermee verder inhoud aan “The Beat Of The Moment”. Dit wordt voelbaar in de dingen die 538 doet, in alle content die on air en online gemaakt wordt, op onze geheel vernieuwde site 538.nl, en in de uitingen die we hebben ontwikkeld.”